هر چیزی و هر کسی که به خانه ی شما وارد می شود، انرژی ای (و نیتی سوار بر آن) را با خود به همراه می آورد و اثری از خود بر جای می گذارد.

خانه های ما آکنده از انرژی هایی هستند که ما خلق می کنیم و اجازه می دهیم رشد و توسعه پیدا کنند. در بسیاری از موارد، ارتباط ما با جریان انرژی حیاتی منزلمان، بیش از آن که فعالانه باشد، منفعلانه است؛ چرا که ما به انرژی ای که در خانه مستقر شده است، چندان اعتنا نمی کنیم.  تنها زمانی که فضای خانه را موجودیتی منحصر به فرد بدانیم، می توانیم درک کنیم که چرا پذیرفتن مسئولیت انرژی ای که خانه را پر کرده است، ضرورت دارد.

انرژی راکد و ناسازگار به شکل های بسیاری می تواند به محل سکونت ما راه پیدا کند. ساکنین قبلی، سازندگان خانه، مهمانان و افرادی که از خانه نگهداری می کنند، تأثیر انرژیکی قدرتمندی از خود بر جای می گذارند. اشیا و نمادها نیز می توانند بر انرژی یک خانه تأثیر بگذارند. وقتی ما نسبت به تمام چیزهایی که می توانند بر انرژی اماکن تأثیر بگذارند آگاه باشیم، این توانایی را پیدا می کنیم که خانه­هایی متوازن از لحاظ انرژیکی و سازگار با انرژی شخصی و افراد خانواده بسازیم… چیزی فراتر از آن چه که تنها نیاز ما را به سرپناه برآورده سازد.

دقت داشتن نسبت به این که چه کسی و چه چیزی را به خانه مان دعوت می کنیم، یکی از ساده ترین روش هایی است که به ما اطمینان می دهد انرژی درون خانه، همچنان مهرآمیز و حمایتگر باقی می ماند. همیشه این امکان وجود ندارد که از ورود افراد و اشیای بالقوه زیانبار به داخل خانه ممانعت کنیم؛ اما می توانیم اقداماتی احتیاطی انجام دهیم. می توانیم از ورود افراد به فضاهای خصوصی مثل اتاق های خواب و جاهایی که به مدیتیشن اختصاص داده می شود، جلوگیری کرده، این فضاها را با استفاده از روش های پاکسازی یا دودهایی که خاصیت پاکسازی دارند (smudge) نظیر چوب پالوسانتو، اسماج مریم گلی و یا عودهای واقعی (نه شیمیایی) پاکسازی کنیم.

در صورتی که دانش و خرد لازم را دارید، می توانید در زمان ساخت یا تعمیر منزل، از نمادهای مقدس و سایر تصاویر و سمبلهای مثبت و معنی دار بر روی سطوحی که بعداً توسط دیوار یا کفپوش پوشیده می شوند استفاده کنید. این نقش ها با این که مخفی می شوند، همچنان به جذب انرژی خوب و پاکسازی انرژی موجود ادامه می دهند. در ضمن، می توانید نمادهای مقدس و انرژی بخش را بر روی سطوح ساده طراحی کنید تا در تعدیل و بالانس کردن انرژی خانه به ما کمک کنند و البته یادآوری تاثیر انرژی خانه بر انرژی ما.

ممکن است خانه ای زیبا، راحت و مستحکم به نظر برسد و در عین حال قرارگاهی برای انرژی های منفی یا مهاجم نیز باشد. اگر شما عمیقاً و با دقت زیاد به خانه ی خود توجه کنید، هنگام بررسی احساسی که از آن دریافت می کنید، به طور شهودی چیزی فراتر از کیفیت ظاهری آن را در می یابید. از آنجا که شما فعالانه از خانه ی خود در برابر انرژی های مزاحم و ناخواسته محافظت می کنید، هنگامی که پای چنین انرژی هایی به میان آید، زمان و توان لازم برای رویارویی سازنده با آن را خواهید داشت. روح منزل شما تا هر زمان که بخواهید در میان دیوارهایش سکونت داشته باشید، به شیوه های هوشمندانه ی شما برای اداره ی منزل پاسخ می دهد، و شما را تغذیه و حمایت می کند.